24.2.2013

Säilytysjärjestelmä

Netin keskustelupalstoilla ja Facebookin neulontaryhmissä nousee tasaisin väliajoin esiin kysymyksiä siitä, miten neulojat puikkojaan säilyttävät. Yhdet pitävät niitä sikinsokin siellä täällä, toiset pelti- tai lasipurkeissa, kolmannet myyntipakkauksissa. Jos on niin neuroottinen ja järjestyksentarkka ihminen kuten minä, mikään edellämainituista ei kelpaa. Olen aiemminkin postannut puikkopusseista, mutta päätin nyt kerätä kaikki neljä säilytintäni yhteen.

Lyhyiden pyöröjen kääryle, jossa alivuokralaisina kolmet pitkät kiinteät pitsipyöröt.

Sukkapuikkokääryle, joka sattuneesta syystä on se massiivisin.

Marimekon aterinpussukka (ei tuotannossa) toimii virkkuukoukkujen säilytyksessä mainiosti.

Käsistään kätevän ihmisen taituroima KnitPro-järjestelmän säilytin. 
Hyvin riittää tilaa uusille irtopäille ja kaapeleille.

...kyllä, minulla on ihan mukavasti puikkoja, toisaalta en ole tuon 2,5 vuoden takaisen postaukseni jälkeen juuri uusia ostanut. Totesin, että kertapanostus riitti, ja kieltämättä on mukavaa lähteä lukemaan oikeastaan mitä tahansa ohjetta, kun tietää puikkojen olevan valmiina käyttöön - omissa pussukoissaan. ;)

3 kommenttia:

  1. Mulla on sukkikset ja virkkuukoukut sellaisessa rillikoteloa muistuttavassa pussukassa, jossa sellainen suujousi ylhäällä. Toimii, vaikkakaan siihen ei saa puikkoja koon mukaan lajiteltua. Pyöröt ovat myyntipakkauksissaan pienessä lahjakassissa. Niille olis ihana saada tehtyä siistimpi säilytyspaikka, vaikka sellainen haitarimallinen tsydeemi... Pitkiä puikkoja mulla ei olekaan, paitsi siinä kassissa, joka on menossa kierrätykseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en kestäisi mitään jousitettua ryhmäsäilytystä. :D Hermorakenteeni vaatii, että saan säilöttyä jokaisen setin omaan koloseensa, kokojärjestyksessä tietysti.

      Poista
  2. Haha, ihana neurootikko :) Kivoja pussukoita, aivan varmasti on suureksi avuksi hilujen säilytyksessä! Muista oikein hyvin, kun mun himoneuloja-äiti aina kaiveli oikean kokoisia sukkapuikkoja raivolla iiiiisosta puikkokotelosta - sammiosta suorastaan.

    VastaaPoista

Jaa ajatuksesi, sana on vapaa. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...